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Revista de Poesía y Arte ISSN 2735-7627, Año 5. Nº11, junio 2025

Palas

Si la perra no hubiera tenido la oreja torcida

no la habríamos amado tanto.

Busca la oreja torcida de las cosas,

la ternura de una mano con duricias,

la tímida diferencia,

la oscura calidez del interior de un guante,

los recuerdos que aportan frescor

como la sombra de un roble.

Ama la oreja torcida de las cosas.

Sé la gaviota plantada en el cartel

de “Prohibido pescar”.

Busca todo lo que puedas tocar, brechas, gestos,

la imperfección es el tendón que une

el músculo de la piedad a nuestros huesos.

Y las estrellas no son estrellas, son monedas

lanzadas al fondo de la noche

para poder contemplar los deseos

por debajo. 

Busca orejas torcidas, el dobladillo de los deseos,

guantes perdidos, taras, la carrera en las medias

que ascendía por mi pierna

como un Éufrates ansioso

de desembocar en tu vientre.

En algún lugar, algún tiempo

habitan los brazos forzudos de la Venus de Milo;

encontrémoslos para reutilizarlos como palas

con que remover el sotobosque de la belleza,

o bien, utilicémoslas para cavar hondo la tumba

donde enterrar a la perra de la oreja torcida,

por ejemplo.

Pales

Si la gossa no hagués tingut l’orella torta

no ens l’hauríem estimada tant.

Busca l’orella torta de les coses,

la tendresa d’una mà amb durícies,

la tímida diferència,

l’escalfor fosca de l’interior d’un guant,

els records que aporten frescor

com l’ombra d’un roure.

Estima l’orella torta de les coses.

Sigues la gavina posada sobre el cartell

de «Prohibit pescar».

Busca allò que pots tocar, escletxes, gestos,

la imperfecció és aquell tendó que uneix

el múscul de la pietat als nostres ossos.

I les estrelles no són estrelles,

són monedes llençades al fons de la nit

perquè contemplem els desitjos

per sota.

Busca orelles tortes, els baixos dels desitjos,

guants perduts, tares, la carrera a les mitges

que avançava cama amunt 

com un Eufrates cabalós

que volia desembocar al teu ventre.

En algun lloc, en algun temps,

hi ha d’haver els braços forçuts de la Venus de Milo;

trobem-los i reutilitzem-los com a pales

amb què remoure el sotabosc de la bellesa,

o bé servim-nos-en per cavar una tomba:

la tomba on enterrar la gossa de l’orella torta,

per exemple.